Malá inventura 2021

Malá inventura je celorepublikovým festivalem nového divadla. Hlavním organizátorem
je Nová síť, která festival pořádá již 19 let. Na začátku roku se Malá inventura koná vždy nejprve v Praze, v průběhu roku se pak střídají některé další kraje či města. Za České Budějovice je již šestým rokem pořadatelem festivalu Kredance z.s. ve spolupráci s Novou sítí.

 

 

MALÁ INVENTURA 2021 / České Budějovice

 

PROGRAM FESTIVALU

ÚTERÝ  12/10  // VÝMĚNÍK1
MONSTRUM_and here I am blind /  Sara Bocchini – Divadlo Continuo / 20h

PÁTEK  15/10  // VÝMĚNÍK1
This is not a love song / Ufftenživot / 19h
Festivalový večírek / VEIT B live – disko koncert / 20:30h

SOBOTA – NEDĚLE   16-17/10  // VÝMĚNÍK1
QUEER FLAVOR / taneční workshop s Denis
Sobota / 15:30-18:30 – tréning / 20-22 – freestyle session
Neděle / 10-12 – tréning

ČTVRTEK  21/10  // Alšova Jihočeská galerie
Homeland / Kredance company / 20h

SOBOTA  23/10  // VÝMĚNÍK1
Růžový Samuraj – příběh zuřivého větru / BURKI&COM / 20h

 

VSTUPENKY 

 

Festivalová akreditace / 500Kč
(všechna představení bez workshopu Queer flavor)
Jednotlivá představení / předprodej 200Kč / na místě 250Kč
QUEER FLAVOR – taneční workshop / s akreditací 400Kč / bez akreditace 600Kč
Festivalový večírek – VEIT B live / ZDARMA

 

 

HLAVNÍ PROGRAM / jednotlivá představení

 

MONSTRUM_and here I am blind /
Sara Bocchini – Divadlo Continuo

 

Taneční rozjímání o tom, co se neodvažujeme vidět v denním světle.

Být vzhůru v době, kdy člověk obvykle spí. Během bezesné noci je smyslové vnímání posunuto. Bolest je prudší. Samota je absolutní. Na prahu mezi vědomím a usnutím se dějí zvláštní věci: myšlenky vstupují do říše, do které se v denním světle neodváží; střípky snů rozmazávají obrysy objektů; tělo se stává terénem, ve kterém se snaží projevit skrytá napětí. Smrtelnost je skutečnost tak opravdová jako to tělo neschopné odevzdat se spánku.

MONSTRUM_and here I am blind se zabývá spánkem, sněním, nespavostí a prolnutím všech těchto tří stavů. Stavem existence, ve kterém není už možné jasně říci, zda jste zažili něco skutečného nebo jste o tom pouze snili. Opravdu “pouze”? Cožpak není noční sen opravdový?

Jak se to, co považujeme za realitu, projeví v nejtemnější noční hodině? Co zůstává za blížícím se a postupujícím strachem, nadějí, rozčarováním, štěstím, smutkem? Jak dlouho jsme schopni snášet toto nahlédnutí do temnoty?

 

Monstrum popisuje anatomii nespavosti: neklidný proud tlaků pod kůží, hroucení, hlodání, změn. Ztělesňuje toulání a nutkání zmatených vjemů. Vyčerpání způsobené neschopností vypnout a ubírat se do snů či do nicoty. Popisuje úzkost z pokračování.

Představení testuje podvědomý přístup k dramaturgii a snaží se znovu vyvolat neuchopitelnou logiku, kterou zažíváme během snění. Zdá se, že věci se náhle vynoří z chaotického magmatu, leží jedna vedle druhé a dožadují se zviditelnění. Pohyb tímto magmatem je proud vědomí, shluk fragmentů, neviditelná bytost, která neustále přetváří svou úroveň existence v čase a prostoru.

Koncept, režie, masky: Sara Bocchini
Hudba: Elia Moretti, Jakub Štourač
Výtvarná spolupráce a kostýmy: Helena Štouračová
Světelný design: Jiří Šmirk
Produkce: Petr Hromek

Hrají: Sara Bocchini, Elia Moretti, Jakub Štourač, Koza

Délka představení: 45 min

 

 

 

This is not a love song / Ufftenživot


Melodie. Refrén. Slova. Choreografie. Obraz. 

Populární písně, stejně jako celý hudební průmysl, ovlivňují náš život, ať chceme nebo ne. Někdy jsme pasivními posluchači, jimž se písně jen tak mimoděk ukládají do paměti a podvědomí a jindy pro nás popstars a hudební skupiny představují vzory a ikony, ke kterým se od mala upínáme.  Nejen milostné písně nám poskytují různorodé předobrazy o lásce a životě, k nimž máme tendenci se následně vztahovat. Podle Darwina jsou všechny písně o lásce a sexu. Možná, že vizionářsky předvídal jak bude vypadat hudební průmysl v dnešní době.

Tři ženy zkoumají na jevišti všudypřítomnost a sílu populárních písní. Do jaké míry jsme složeni ze střípků a znaků útočících videoklipů? Uvědomujeme si to? Jakými nositeli informací a hodnot se pak stáváme my? 

 

Hrají: Nataša Bednářová, Kateřina Císařová, Lucia Čižinská
Režie: Sára Arnsteinová
Výprava a dramaturgie: Natálie Rajnišová
Lightdesign: Štěpán Hejzlar
Hudba: Bára Zmeková
Produkce: Tereza Tomášová
Titulní foto: Marek Bartoš
Vizuál inscenace: Jakub Klouzek

 

Web: www.ufftenzivot.cz
Rozhovory s tvůrkyněmi na podcastové platformě www.zivotonair.cz, o tom jaké to je být divadelní tvůrce.
Nataša a Lucia: zivotonair.cz/episodes/natasaalucia
Kateřina: zivotonair.cz/episodes/kata
Natálie: zivotonair.simplecast.com/episodes/natalie

 

 

 

Homeland / Kredance company

 

Rakousko-český projekt, který vznikl ve spolupráci Kredance company a Theaterzeit Freistadt za doby pandemie.

Domov jako krajina, země, na které máme možnost budovat své životy. Komunita, rodina, pospolitost. Každý sám a přitom spolu. Volná inspirace prostředím domova v izolované době pandemie. Co se stane, když se z našeho nejbezpečnějšího prostředí stane izolovaný prostor? Domácí prostředí se najednou stává naším celým světem. Prosté věci dostávají důležitější význam. Vyvolávají v nás pocit bezpečí a vyplavují na povrch vzpomínky. Rodinné vztahy v naší domácí bublině, střetnutí osobních potřeb, vzájemná souhra a respekt i potřeba osobního prostoru. Jaká jediná věc pro vás tvoří symbol domova?

Choreografie je doprovázená živou hudbou. Nádherné prostory Alšovy galerie rozezní zvuk houslí světově uznávaného hudebníka Matthiase Jackisice.

 

Choreografie: Johana Pocková, Pavla Vařáková
Tančí Kredance company: Klaudie Hussarová, Amálie Vařáková,
Sabina Štěpánková, Evelína Marková, Matěj Poláček,
Adéla Černochová, Noemi Svobodová
Hudba: Matthias Jakisic
Lightdesign: Adam Veit

 

 

 

Růžový Samuraj – příběh zuřivého větru /
BURKI&COM

Muž roztočí kladivo, kladivo se střídá s dívkou. Něco se pořád točí, někdy kladivo, někdy
dívka. Občas někdo bojuje s obrem, občas někdo zpívá. Vizuálně-pohybová výprava za
hrdinou dneška. Skutečný příběh, zpívání vesmíru.

V roce 1989 měla Komunistická strana Československa více jak 1, 5 milionu členů, takřka v
každé rodině byl někdo komunista. Prostě někdo, koho jsme dobře znali a měli ho rádi.
Jedno, jestli to byla babička, strýc či bratranec, kdo společně s dalšími komunisty pískali, jak
máme tancovat. Od té doby hledáme někoho, podle koho bychom mohli zase tancovat.
Jenže těch písniček je najednou nějak moc a vzory, hrdinové nejistí. Bohatí, slavní,
populární, výřeční, ale skutečně jsou to oni? Začali jsme proto hledat nového hrdinu, hrdinu
těch, kteří jen zdánlivě o životě ještě nic nevědí. Hrdinu dětí.

Dvou set dvaceti čtyř dětí z jedenácti škol nejrůznější společenské prestiže a v různě
sociálně složených lokalitách v Praze, Trutnově, Ostravě, Moravské Třebová a Čeladné
jsme se zeptali na jejich hrdiny. Vyprávěli nám je, psali o nich i kreslili. A nám z toho
nakonec vzešel příběh jediný. Příběh, který je součástí každého příběhu, který byl kdy o nás
napsán, hrdinský epos o znamení, cestě, boji, návratu a poučení. Příběh růžového
samuraje, jedné z kreseb, které děti nakreslily, symbolický příběh o nás. Věta, kterou jsme
našli na jeho konci, zněla: Zvedá se vítr, pojďme tančit.

„Jako zázrakem bude přes oceán života přenesen každý, kdo přijme nelehký a nebezpečný
úkol objevování a rozvíjení sebe samého…. Pouze ti, kdo neslyší vnitřní volání ani žádnou
vnější doktrínu, jsou naprosto v zoufalé situaci. Po pravdě řečeno v dnešní době a bludišti
vnějších vztahů i labyrintu srdce je to většina z nás. Želbohu, kde je průvodce který poradí
jak zabít nestvůru a nabýt opět svobodu?“ Joseph Cambell: Tisíc tváří hrdiny

 

Koncept, choreografie, režie: Jana Burkiewiczová
Scénografie: Maxim Velčovský
Kostýmy: Petra Ptáčková
Scénická hudba: Jiří Konvalinka (Vložte kočku, Mutanti hledaj východisko)
Skladatel árie: Slavo Solovič
Písně: Dominik Zezula (Děti mezi reprákama, post-hudba)
Video, fotografie: Vojtěch Veškrna
Animace: Tomáš Luňák, Tomáš Hájek
Světelný design: Robert Palkovič
Zvuk: Petr taclík, Petr Domkář
Spolupráce na scénáři: Jiří Macek
Akrobatická spolupráce: Jindřich Panský
Grafický design: Martina Černá, Imagery
Produkce: Natálie Matysková
Performeři: Ifigenia Toumbeki, Viktor Konvalinka, Eduard Adam Orszulik, Michal Toman,
Michal Budinský, Dominik Zezula a Libor Kasík

 

 

DOPROVODNÝ PROGRAM

 

FESTIVALOVÝ VEČÍREK //

Po představení This is not a love song, které vás příjemně připraví na festivalový večírek, se můžete těšit na live disco koncert VEIT B a co se bude dít potom…to záleží na nás!

VEIT B live / disko koncert

QUEER FLAVOR / intensive weeknd s Denis

Co vás čeká? 
Foundation a basics queer flavor (vogue, street jazz, hip hop…)
Choreo classes i se skupinovým postavením.

Info k Denis najdete na instagramu denis.cervena