KREDANCE FESTIVAL / ČB / 09-12 06 2020

POZOR ZMĚNA!!! 
Kvůli nepřízni počasí přesouváme úterní a čtvrteční představení do prostoru VÝMĚNÍK1.

 

Mezinárodní festival současného tance, pohybového divadla a nového divadla je už za dveřmi a to po desáté v Českých Budějovicích. Tentokrát v novém kabátě pod názvem KREDANCE FESTIVAL (v minulých ročnících pod názvem Tanec Praha).

 

PROGRAM FESTIVALU

ÚTERÝ 09 06 / VÝMĚNÍK1 / 21h
Jáma lvová / Sabina Bočková, Johana Pocková
(ve spolupráci s festivalem Tanec Praha)

ČTVRTEK 11 06 / Piaristické náměstí (pokud bude pršet tak VÝMĚNÍK1) / 21h
Words of apology / Ufftenživot

PÁTEK 12 06 / Open air / Střecha Metropolu / 21h
Performance Kredance company / 21h
Tancovačka neboli festivalový večírek / Trojan Horses, Leon Pard, Mor4m
(Vstup přes Fight Club)

 

 

VSTUPNÉ / na místě včetně akreditace

Akreditace na celý festival / 350Kč / student, senior 250Kč
Vstupné na jednotlivá představení / 200Kč / student, senior 100Kč
Vstupné na festivalový večírek včetně performance KDC company / 100Kč

 

 

HLAVNÍ PROGRAM / jednotlivá představení

 

JÁMA LVOVÁ / Sabina Bočková, Johana Pocková / CZ

Jáma lvová začala jako performativní výzkum médií, politického populismu a jejich manipulativních sil. Dvě performerky se stávají ztělesněním fyzických a vizuálních obrazů inspirovaných mediálním prostorem. V neutichajícím tanečním duetu padají spolu s divákem do symbolické jámy lvové, která se stává propastí nejistot a nejednoznačností.

Sabina Bočková a Johana Pocková ve svém novém díle balancují na hranici mezi zábavou a zvrhlostí, přecházejí od manipulace diváka k sebe manipulaci a oscilují mezi rolemi vůdců a rolemi obětí. S nezvyklou lehkostí a významovou otevřeností procházejí skrze všeobecně známé figury sociálně – kulturních referencí a vytváří široký prostor pro vlastní interpretaci, kritické myšlení a zaujetí osobního postoje. Jáma lvová je elektrizující performance s vyhroceným emočním nábojem a vysokou intenzitou, která v kombinaci s pronikavou živou hudbou vytváří a používá, až zneužívá, svoji vlastní atmosféru k vytvoření silného emočního tlaku.

Čtěte krátký rozhovor s Johanou a Sabinou:

Jak se zrodil nápad k tvorbě vašeho díla?
Skrze tanec jsme se chtěly zabývat tématem, které není osobní a má širší společenský dosah. Cítily jsme, že média a jejich manipulativní moc jsou tématem, které v nás vyvolává neklid a nejistotu a chtěly jsme pochopit, jaké to je vstoupit do této pozice a zakusit mediální mechanismus.

Co značí název představení?
Jáma lvová je pro nás propastí nejistot a nejdnoznačností, kam jsme byli společně s diváky vrženi. Je to emočně vypjatá situace, ve které se musíme konfrontovat s vlastními postoji vůči nastolenému tématu. Oproti jejímu biblickému obrazu zde nejde o neměnný božský zákon, který existuje nezávisle na lidech, ale jde o dialog mezi námi a diváky, ve kterém vzniká možnost reflexe.

Je téma manipulace znázorňováno v představení spíše symbolicky, nebo tam divák nalezne i jasné odkazy na konkrétní postavy historie?
K tématu přistupujeme skrze to „co tělo dělá“, když je manipulováno nebo to „co tělo dělá“, když manipuluje. V představení tedy divák může zahlédnout pohyby, které vychází z nám všem známého vizuálního prostředí médií, jde ale primárně o fyzické zakoušení manipulace a o její emocionální dosah.

Co vás dvě svedlo dohromady?
Potkaly jsme se v projektu Miřenky Čechové & Tantehorse s názvem !O! Family Therapy, který se zabýval tématem duševních nemocí a byl jakousi laboratoří pro mladé tvůrce. V rámci procesu a vzájemných konzultací našich individuálních charakterů jsme postupně zjišťovaly, že cesty tvorby pohybového materiálu a přístupu k hledání charakteru se nám potkávají. Pracovaly jsme spolu poté na druhém představení s názvem Plné sklady citů a spolupráce nás velmi baví a naplňuje.

 

Koncept, choreografie, interpretace / Johana Pocková, Sabina Bočková
Hudba / Lukáš Palán
Dramaturgie / Viktor Černický
Světelný design / Eliška Kociánová

 

 

WORDS OF APOLOGY / Ufftenživot / CZ

Je jedna velká báseň na jevišti.

Recenze _ Taneční Aktuality

Trailer

Je to taneční rej. Je to činohra. Je to alternativa. Je to esej o světě. Je to setkání. Je to tak složitý, že není úplně jasný, co to je, ale když tohle přijmete, ucítíte svobodu a možná prožijete víc než jeden krásný večer. Jedinou jistotou je nejistota. Toto není výmluva. Je to vědomé rozhodnutí, způsob práce, životní styl.

Na začátku roku 2018 začal proces vzniku této inscenace, a to díky Magdaleně Faltové, ředitelce organizace SIMI ( Sdružení pro integraci a migraci – zde soundcloud.com/uftnz/magda si můžete poslechnout rozhovor o našem setkání ), a jejím zkušenostem s online nenávistí. Toto setkání bylo prvním pomyslným kouskem domina, který rozpoutal řetězovou reakci, na jejímž konci je to, co dnes uvidíte. Procesem nás provázely tyto otázky :  Do jaké míry formuje naše chování platforma kterou používáme ke komunikaci? Do jaké míry nás formuje město ve kterém žijeme? Do jaké míry nás formuje “status quo”? Tato inscenace je pokus o to, jak najít sám sebe ve světě, který vrní, pípá, vibruje a zahlcuje. Jak najít sám sebe ve světě, který nechce abychom se soustředili.

To, co nás obklopuje, je produktem našeho myšlení. To, co nás obklopuje, formuje naše myšlení. Jak jít tak hluboko, abychom zahlédli to, co naše potíže produkuje, a nerozptylovali jsme se jen projevy? Na hloubku a kvalitu není čas, doba je tak rychlá, že to nemá obdoby.

Kde by se všichni měli zastavit jdou, jdou a nikam nedojdou.” (Tanečník Jiřík)

Words of apology je v pořadí pátý autorský projekt progresivního českého souboru Ufftenživot. Inscenace fyzického divadla, ve které nezáleží na tom jestli se tančí nebo mluví – je to jedno. Jiří Šimek a Tanečník Jiřík navazují na předchozí spolupráci na inscenaci “NEBOJ_Aneb show tanečníka Jiříka”, aby spolu prozkoumali králičí noru pohybu, tance, slova a poezie, s cílem vytvořit prostor, ve kterém se budeme moci v klidu a bezpečně soustředit na sebe a na sebe navzájem…

Performer/tvůrce / Tanečník Jiřík
Scena/technika/světla / Jiří Šimek, Štěpán Hejzlar
Zvuk / William Valerián
Produkce / Ufftenživot z.s.

 

DOPROVODNÝ PROGRAM 

 

KREDANCE COMPANY / taneční performance

TANCOVAČKA / festivalový večírek
Open air večírek na střeše Metropolu tě už po třetí nenechá v klidu. Tančit budem jako blázni!
Djs / Trojan Horses, Leon Pard, Mor4m