Kredance na Majáles 2017

Kredance přiváží na Majáles dvě představení – BUDE TO PECKA!

Tereza Ondrová, Peter Šavel: Boys Who Like To Play With Dolls

Pondělí 22. 5. // 20:00 // Letiště České Budějovice (Planá)

REZERVACE MÍST ZDE // odjezd v 18.50 ze 3. nástupiště vlakového nádraží (více zde)

Společnost nám odmalička vštěpuje genderové stereotypy. Růžová je pro holky, auta pro kluky, holky si hrají s panenkami a kluci nebrečí. Gender – tedy sexualita osobnosti – je mnohem spíš než jevem biologickým (jako tomu je u pohlaví) fenoménem společenským. Podstata toho, co znamená bytí mužem nebo ženou, nevychází pouze z množství estrogenu či testosteronu v těle, ale je z podstatné míry výsledkem společenského vlivu či rozhodnutí, vzdělání, procesu socializace.
Přijměte pozvání do fantaskního světa, v němž mužský a ženský princip nemusí být totéž co muž a žena. Tvůrčí setkání dvou osobitých choreografů a performerů, kteří se setkali při úspěšném projektu Much More Than Nothing. Pohyb a tanec se v tomto projektu stává prostředkem pro vyjádření kontrastu mezi projevy těla a duše, mezi genetickými danostmi a společenskými předsudky ve snaze zpochybnit nejrůznější společenské stereotypy a nahlédnout tematiku genderu čistě fyzicky.

 

SPITFIRE COMPANY – HLAS ANNE FRANKOVÉ

Středa 24. 5. // 20:00 // Letiště České Budějovice (Planá)
REZERVACE MÍST ZDE // odjezd v 18.50 ze 3. nástupiště vlakového nádraží (více info zde)

Hlas Anne Frankové se dotýká strastí, radostí a první lásky třináctileté holčičky, donucené se ukrývat ve skrýši zadního traktu domu. Avšak v hlase deníku nezaznívá pouze Anne, ale veškeré problémy skrývaných – těch, kteří přežili i nepřežili. Život Anne nekončí na poslední stránce jejího deníku.
Hrají: Miřenka Čechová / Scénář: Petr Boháč, Miřenka Čechová / Režie: Petr Boháč, Miřenka Čechová / Hudba: improvizace na violoncello Hanka Suchanová / Autor hudby: Varhan Orchestrovič Bauer / Light design: Martin Špetlík / Produkce:  Aneta Kafková / Scéna a kostýmy: Ivanka Kanhauserová, Petra Vlachynská
Ocenění: Outstanding Performance Award (Prague Fringe), Best of Fringe (Amsterdam Fringe)
Plus úryvek z recenze Amy Wilder, Columbia Tribune, 2015:
“Tato syrová, krutá emoce a beznadějnost její zkušenosti byly oživené v Hlase Anne Frankové se stejně podmanivými vizuálními a zvukovými složkami.”
Akce je podpořena Ministerstvem kultury ČR. Děkujeme.